عیب یابی کولر آبی قسمت دوم
نوشته شده توسط : مدیر

علت۱۳ - سیم مرتبط با بدور دوم از کیبورد موتور انقطاع شده . تعمیرات کولر آبی تهران

رفع عیب۱۳ - ابتدا برق کولر را جدا کنید . آن‌گاه سیم های متصله به موتور را از آن جدا نموده وبا اهم متر هر سیم پیچ به کلید موتور را بر رسی کنید . به احتمال مضاعف یکی راز سیم های HI ویا LOW از برگه کائوچویی جدا شده‌است که بایستی سیم ذی‌ربط را لحیم فرمائید . در شرایطی‌که پارگی در داخل استاتور باشد , عمل قدری اختلال می شود وبهتر است در صورت عدم تخصص کافی به سیم پیچ های استاتور دست نزنید واز تعمیر عمل متبحر امداد بگیرید .

عیب۱۴ - صرفا یک کدام از به دور های موتور حرفه فعالیت می نماید .

علت ۱۴ - یکی‌از رمز سیم های رابط در میان کلید تبدیل وپایه های LOW ویا HI در مسیر جدا شده‌است .

رفع عیب۱۴ - برای آن که مطمئن شویم سیم های رابط دربین تبدیل وموتور سلامت اند خوب تر است دو خروجی را باطن کلید تبدیل به یکدیگر متصل نموده ودو سیم متصل به شالوده های LOW و HI رااز اتصالات تخته کلید موتور جدا نموده واهم متر را به آنان متصل میکنیم . چنانچه دو سیم رابط سلامت بوده ودر مسیر مبتلا پارگی نشده باشند عقربه گم راه شده ومقداری اهم که در واقع اهم سیم های رابط است را نشان میدهد . واگر عقربه گمراه نشده , سیم ها مبتلا پارگی گردیده اند وچون کابل چهار سیمه است می بایست کابل حیاتی ردوبدل شود .

عیب۱۵ - صرفا یکی بدور های موتور عمل می نماید .
علت ۱۵ - کلید گریزو فرار از راءس کار نمی‌کند .

رفع عیب۱۵ - در موتور کولر مدام در لحظه نخستین سیم پیچ های شروع ودور تند در مدارند وبه محض وصال سرعت موتور به ۷۵ درصد سرعت نامی کلید فعالیت نموده واستارت را از مدار بیرون می نماید وبا بیرون شدن شروع به دور تند در مدار باقی مانده و موتور سرعت میگیرد . بعد می توان با عوض کردن حالت تبدیل از به دور نماید موتور به کارگیری نمود واگر کلید گریزو فرار از راس فعالیت نکند وسیم پیچ کمکی در مدار باقی بماند , موتور سرعت چندانی نداشته وضمن بگوش وصال صدای وحشتناک از موتور , داغ نیز می شود . نقص‌ کلید گریزو فرار از راءس معمولا ” شکستن کاغذ فیبری ویا اکسید شدن فنر ها است که باید روتور را از استاتور جدا نموده وپس از خدمت محرک کلید , یقینا ” موتور به فعالیت نرمال خویش ادامه میدهد .

عیب۱۶ - تنها یکی‌از به دور های موتور عمل می نماید .

علت ۱۶ – کلید تبدیل وخیم است .

رفع عیب ۱۶ - بجهت بالا بودن جریان مصرفی در کولر گاها ” کنتاکت ها باطن کلید تبدیل به یکدیگر جوش می خورند . کادر کلید تبدیل را گشوده نموده , وبا اهم متر ( در حالی که فیوز حیاتی کولر انقطاع است ) از جنبش اهرم کلید در بین کنتاکت مشترک با دو خروجی اطمینان حاصل نمائید . در شرایطی‌که در کنتاکت ها جوش خوردگی چشم شود , آن‌ها‌را از یکدیگر جدا نموده وپس از سمباده کشی کلید را مجددا ” در مدار قرار میدهیم . در‌حالتی که کماکان سعی مثبتی نداشت آن را ردوبدل میکنیم .

عیب۱۷ - با روشن نمودن کولر , موتور براه نمی افتد البته در صورتی مبلغی با دست چرخانده شود موتور بکار خواهد به‌زمین‌خورد .

رفع عیب۱۷ - از آن جا که‌این عیب شبیه عیب۱۲ است به رفع عیب ۱۲ مراجعه‌نمایید .

عیب۱۸ - صدای کولر در حالا فعالیت دوچندان است .

علت۱۸ - مبلغی ها یا این که یکی‌از مبلغی ها شل شده‌است .

رفع عیب۱۸ - در پوش سمت مبلغی ها را از بدنه جدا نموده واتصال آن‌ها به محور را در اختیار گرفتن فرمایید . در صورت لزوم , مبلغی ها را سفت بر روی محور حرفه ببندید .

عیب۱۹ - صدای کولر در درحال حاضر عمل مضاعف است .

علت۱۹ - یاتاقان ها گشاد گردیده اند .

رفع عیب۱۹ - در پوش های دوطرف حرفه را گشوده نموده ومحور را بصورت شعاعی ( عمودی ) جنبش دهید چنانچه محور تکان عمودی داشت , نیاز است بوش ها را ردوبدل فرمایید . ولی در بعضا مورد ها یاتاقان ها ( بوش ها ) سلامت اند ولی به سبب ساز شل شدن بست یاتاقان این عیب پیدایش می نماید .

عیب۲۰ - صدای کولر در درحال حاضر فعالیت بسیار است .

علت۲۰ - محور رشته تاب بر داشته است .

رفع عیب۲۰ - در صورتی‌که محور رشته تاب داشته باشد , در هم اکنون گردش لنگر انداخته وعلاوه بر ایجاد صدای بسیار , سبب ساز فساد یاتاقان هم می‌گردد . رفع این عیب نیاز به تجربه ومهارت خاصی دارااست واز پاراگراف مهارت های تراشکاران به حساب آورده می شود .

عیب۲۱ - صدای کولر در هم اکنون عمل فراوان است .

علت۲۱ - صدا از موتور حرفه است .

رفع عیب۲۱ - صدای وحشتناک موتور حرفه میتواند از دچار شدن پروانه خنک کننده با در پوش به منجر فساد یا این که تا قان وتاب داشتن محور رشته ناشی گردد . موردها فوق را بررسی نمائید وقطعه معیوب را شناسایی وعیب را بر طرف کنید .

عیب۲۲ - صدای کولر در هم اکنون عمل بسیار است .

علت۲۲ - تسمه وخیم است .

رفع عیب۲۲ - خراش های روی تسمه موجب صدای وحشتناک کولر در اکنون فعالیت می شود . در شرایطی‌که تسمه معیوب است با ارائه آن به مغازه قطعات کولر , تسمه ای با سایز خودش را تنظیم فرمائید .

عیب۲۳ - موتور حرفه مرتبا ” خاموش وبصورت خودکار روشن میشود .

رفع عیب۲۳ - روشن وخاموش شدن تر و تمیز موتور نشانگر وجود اورلود رمز شیوه سیم مشترک موتور ویا باطن آن ( موتور ) می‌باشد . در بعضا از اسباب و اثاث الکتریکی مانند چرخ گوشت ها جهت حفاظت موتور در قبال جریان طولانی تر توشه ویا اتصال کوتاه در باطن موتور از نگهدارنده به کارگیری می شود . این نگهدارنده گاها ” فیوز شیشه ای است که جریان نامی آن متناسب با جریان دستگاه گزینش می‌شود ودر مورد ها دیگر از اورلود بعنوان نگهدارنده به کارگیری می شود . با عبور جریان بیشتراز حد از وسیله وبوجود وارد شدن گرمای مضاعف اورلود بطور خودکار کار کرده وجریان را انقطاع می نماید وبا سرد شدن دوباره وسیله ( موتور ) جریان بر قرار وموتور به جنبش در میاید .

دست اندرکاران تحریک کننده اورلود در کولر عبارتنداز : نیم سوز بودن موتور - بیرون نشدن سیم پیچ آغاز از مدار ( فعالیت نکردن کلید گریزو فرار از راس ) - محکم بودن تسمه – گریپاژ بودن یاتاقان ها - بسته بودن روزنه هوای کولر ودر فیض





:: برچسب‌ها: تعمیر کولر آبی , کولر آبی , نصب و تعمیر کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: